3 książki, które pomogą rozwijać Twój biznes

3 książki, które pomogą w promocji Twojej firmy | Żywy Content #24

Dzisiaj porozmawiamy sobie o książkach, które pomogą w promowaniu biznesu, pomogą w zrozumieniu content marketingu, w tworzeniu lepszych treści, w tworzeniu dobrych tekstów, a przede wszystkim w zrozumieniu marketingu, zwłaszcza tego B2B. O niektórych pozycjach już wspominałem. Natomiast dzisiaj postaram się omówić je nieco szerzej. 

 

Lektur, po które warto sięgnąć. Jest naprawdę sporo. Na rynku znajdziecie mnóstwo wartościowych publikacji. Te, które ja wybrałem, to książki według mnie niezwykle interesujące, w fajny, przystępny sposób wyjaśniające zagadnienia, o których traktują. Tak że warto po nie sięgnąć.

 

„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów”, Barbara Stawarz-Garcia

 

Jako #1 polecam „Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów”, Barbara Stawarz-Garcia. Mówiłem o tej książce już w pierwszym odcinku, co znamienne. Dzisiaj chciałbym przedstawić ją nieco szerzej. To książka, która opisuje content marketing, tłumaczy, czym on jest, tłumaczy, na co zwrócić uwagę. Co ważne, zestawia go też z mediami społecznościowymi, ponieważ aktualnie, nie oszukujmy się, nie ma marketingu treści bez platform social media – bez Facebooka, bez Instagrama czy LinkedIna. Tych platform jest sporo i autorka również je opisuje. Wskazuje, jakie narzędzia warto wykorzystać w pracy z content marketingiem, w pracy z mediami społecznościowymi, a przede wszystkim ten cały marketing treści, to ogromne zagadnienie, wyjaśnia w sposób prosty, w sposób przystępny. Więc jeżeli planujesz w swojej firmie wdrożyć działania content marketingowe, szykujesz się do stworzenia strategii i podjęcia tych działań, to naprawdę przeczytaj tę książkę. Warto jedynie zwrócić uwagę na to, aby kupić nowe wydanie, ponieważ jest ono rozszerzone, jest w nim nieco więcej treści. Więc serdecznie polecam.

 

„Biblia copywritingu”, Darek Puzyrkiewicz

 

Druga książka dotyczy już stricte copywritingu. Chodzi o „Biblię copywritingu” autorstwa Darka Puzyrkiewicza. Na wstępie powiem, że tytuł jest adekwatny do tego, co znajdziecie wewnątrz tej pozycji. Książka Darka Puzyrkiewicza od A do Z objaśnia proces tworzenia treści. Autor pokazuje swoje metody, swoje sposoby na to, żeby stworzyć dobre teksty sprzedażowe, wartościowe teksty, które zadziałają na klientów i mówiąc wprost, docelowo przyniosą zyski. Jeżeli zamierzasz pisać listy sprzedażowe, tworzyć landing page, opisy produktów – w zasadzie jakiekolwiek teksty, których celem jest zwiększenie sprzedaży, sięgnij po tę pozycję. Gwarantuję, że po przeczytaniu będziesz wiedział, jak tworzyć takie teksty. Będziesz wiedział, na co zwrócić uwagę. To jest naprawdę niezwykle cenna wiedza. Autor jest uznanym copywriterem, dzieli się chętnie tą wiedzą, więc no cóż, dlaczego by nie skorzystać? Serdecznie polecam.

 

„ABC marketingu B2B”, Łukasz Kosuniak

 

Kolejna pozycja skierowana jest do osób, których firmy działają w sektorze B2B. Jeżeli twoi klienci to inne przedsiębiorstwa, musisz zapoznać się z tą książką. Naprawdę, szczerze polecam. „ABC marketingu B2B” autorstwa Łukasza Kosuniaka. Autor jest szanowanym ekspertem, bardzo cenionym. Jego wiedza po prostu wykracza poza wszelkie schematy. Tak że warto sięgnąć po ten książkę i poznać ten marketing cyfrowy od podszewki, zrozumieć, jak zachodzą pewne procesy, zrozumieć, co ma na nie wpływ i na co one mają wpływ – bo tak naprawdę to wszystko to szereg naczyń połączonych. Jeśli chcesz pozyskiwać leady, zdobywać klientów, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż – musisz promować swoje usługi, swój biznes, a w tym pomoże ci właśnie ta książka. Jest ona nieco bardziej obszerna, ma ponad 400 stron i traktuje o wielu bardziej skomplikowanych zagadnieniach, przynajmniej w moim odczuciu, natomiast robi to w sposób przejrzysty. Wykłada je wprost, nie ma tutaj jakiejś zagmatwanej terminologii, choć autor też używa pojęć bardziej technicznych, bardziej związanych z branżą. Tak że polecam. Myślę, że ta książka, w połączeniu z poprzednimi, to taki solidny fundament pod wszelkie działania promocyjne związane z content marketingiem, związane z sektorem B2B czy choćby z copywritingiem.

 

“Podcast: Level Up”, Krystian Zych

 

Na koniec jeszcze kwestia bonusowa. Jakiś czas temu odezwało się do mnie Wydawnictwo Nieśpieszne i zaproponowało zapoznanie się z jedną z ich pozycji. Chodzi o książkę „Podcast: Level Up” autorstwa Krystiana Zycha. Książka traktuje podcastingu. Podcasting jest częścią content marketingu (a przynajmniej może być), więc uznałem: czemu nie? Jeżeli chodzi o tę pozycję, to przede wszystkim jest to książka skierowana do osób nieco bardziej zaawansowanych. Jeśli jesteś początkującą osobą, która dopiero zaczyna przygodę z podcastingiem, dopiero planujesz uruchomienie swojego podcastu, możesz sięgnąć po inną pozycję. Mówię tutaj o książce „Podcast w biznesie” Agnieszki Papaj-Żołyńskiej. Ona jest skierowana do osób, które zaczynają przygodę. Natomiast „Podcast: Level UP” Krystiana Zycha to już książka, która rozwija to zagadnienie, rozwija wiedzę, tłumaczy, jak wznieść się na wyższy poziom. Zgodnie z tytułem znajdziesz w niej sporo informacji, też przystępnie podanych. Ja zresztą zawsze wybieram książki, które w sposób prosty wykładają skomplikowane zagadnienia, bo to też pokazuje, że ich autorzy doskonale te zagadnienia znają i rozumieją. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak upgradeować domowe studio, jak dobrze nagrywać podcast tak, żeby te efekty były zadowalające i utrzymane na wysokim poziomie, czym jest edycja i mastering czy jak dystrybuować i promować swój podcast, sięgnij po tę książkę: „Podcast: Level UP”, Krystian Zych Wydawnictwo Nieśpieszne.

 

Moi drodzy, to tyle. Myślę, że zaproponowane dzisiaj książki to taki fajny start waszej domowej biblioteczki związanej z marketingiem, z content marketingiem, z promowaniem własnej firmy, produktów, usług w sieci. Trzymam kciuki, żeby wszystkie działania, które będziecie podejmować w tym zakresie, były owocne.

Do góry
[borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

GENERAL INQUIRIES
borgholm@qodeinteractive.com

SOCIAL MEDIA