Podcast Żywy Content - co to lead magnet? Transkrypcja

Lead magnet — co to takiego? | Żywy Content #21

Miał być koniec serii sprzedażowej, ale pomyślałem o jeszcze jednej kwestii: o lead magnecie. Możecie ten odcinek (bardzo krótki) potraktować jako uzupełnienie poprzedniego, w którym tłumaczyłem, na co zwrócić uwagę projektując landing page. Sprawdźmy więc, czym kusić, żeby grzeszyli. Opowieść lead magnetach. Zapraszam!

 

Lead magnet – co to takiego? 

 

Czym jest lead magnet? Mamy do czynienia z wartością, którą oferujemy w zamian za wykonanie określonej akcji. Najczęściej jest to podanie danych osobowych i, co zrozumiałe, adresu e-mail, a co za tym idzie, z lead magnetem spotykamy się z reguły na landing page’ach, które mają skłonić do zapisu na listę mailingową. Mówiąc wprost, chodzi o newsletter. Generalnie zawsze, kiedy jakaś firma na swojej stronie internetowej czy w swoich social mediach zachęca do zapisu do newslettera, oferuje coś w zamian – i to jest właśnie lead magnet, czyli ta korzyść, która ma przyciągnąć.

 

Żeby była jasność, to jest całkowicie uczciwa transakcja. Wspominam o tym, bo mam wrażenie, że gdy pojawia się hasło „dane osobowe”, to wiele osób ogarnia lekka panika. Oczywiście takich danych trzeba pilnować, ale firmy zbierające je w celu budowania listy mailingowej będą o nie dbać, a przynajmniej powinny to robić. Nie mogą udostępniać ich absolutnie nikomu, żadnym podmiotom zewnętrznym. Tutaj mamy kwestię wyjaśnioną, możemy lecieć dalej.

 

Co zaoferować klientowi w zamian za dane?

 

Czyli lead magnet – wartość, zachęta, którą oferujemy konsumentom w zamian za ich dane. Tak jak wspominałem, z reguły chodzi adres e-mail. Co za tym idzie, ta zachęta musi generować jakąś korzyść. Dla odbiorcy to może być np. wiedza na określony temat. To może być propozycja rozwiązania jakiegoś problemu lub coś, co sprawi, że zadanie, jakie odbiorca ma do wykonania, będzie mógł wykonać w sposób prostszy. Warto zadbać o dobry lead magnet, to jest istotna część landing page i całych kampanii mających na celu budowę tych list mailingowych, a jak wiadomo, listy mailingowe można później wykorzystać do e-mail marketingu, do zwiększenia świadomości marki, do zwiększenia sprzedaży, do różnych kampanii sprzedażowych, tak że to jest mega przydatna kwestia.

 

Przykłady lead magnetów

 

Przygotowałem dla was trzy przykłady lead magnetów. To oczywiście nie jest nic odkrywczego, bo będąc szczerym, te lead magnety się powtarzają. Powtarza się ich forma, zmienia się ich treść, w zależności od tego, z jaką branżą mamy do czynienia.

 

Przykład #1: Pierwszy przykład to oczywiście e-book, czyli najbardziej oczywista propozycja ze wszystkich, wielokrotnie wykorzystywana a prosta do stworzenia. Można połączyć np. kilka artykułów blogowych w jeden ebook, co będzie też fajnym przykładem recyklingu treści.

 

Przykład #2: Druga opcja checklista. Prosta do przygotowania a może być niezwykle pomocna, bo użytkownik szybko i skutecznie może dzięki niej sprawdzić, np. czy jego witryna jest dostosowana do użytkowników mobilnych? Szykując checklistę, musimy pamiętać o tym, żeby była przejrzysta, zrozumiała, a przede wszystkim przydatna.

 

Przykład #3: Trzecia propozycja rabat. Najprostszy, strasznie oczywisty, oklepany, ale wciąż skuteczny. 10% czy 15% zniżki na pierwsze zamówienie to całkiem dobry deal za podanie adresu mailowego.

 

Tych lead magnetów jest naprawdę cała masa. To mogą być kalendarze, infografiki, jakieś ściągawki z konkretnych tematów, czy może pojedyncze lekcje z większego kursu, o ile oczywiście takim kursem dysponujecie. Więc te powyższe przykłady wymienione przed chwilą to naprawdę niewielki wycinek.

 

Podsumowanie

 

Kończąc: jeszcze dwie kwestie. Po pierwsze, lead magnet musi być dostępny do pobrania od razu po zapisie do newslettera, po podaniu danych, bez żadnych dodatkowych kroków, które mogą sprawić, że odbiorca albo poczuje się zniechęcony, albo – i to znacznie gorsze – oszukany, bo przecież o żadnych dodatkowych krokach nie było mowy. Druga sprawa: lead magnet powinien być spójny z tym, czym zajmuje się nasza firma. Czyli mówiąc wprost: jeśli tworzymy strony internetowe, to nie oferujemy serii przepisów kulinarnych. Myślę, że wiecie, o co chodzi. Pamiętajcie o tych zasadach, a z pewnością przygotujecie naprawdę fajne lead magnety. Dobry lead magnet będzie odpowiednim uzupełnieniem landing page’a. Na pewno przysłuży się w budowie listy mailingowej. Powodzenia!

Do góry
[borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

GENERAL INQUIRIES
borgholm@qodeinteractive.com

SOCIAL MEDIA