Transkrypcja trzeciego odcinka podcastu Żywy Content

Skąd brać pomysły na treść? Żywy Content #3

Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, skąd brać pomysły na treść. Regularne tworzenie treści do Internetu (a z poprzedniego odcinka wiemy, że tylko takie ma sens), może rodzić pewne trudności. Sam proces twórczy to jedno, natomiast trzeba też zwrócić uwagę na inną kwestię, czyli na to, skąd brać pomysły na ten content. Na początku pewnie problemów nie będzie, bo 1000 pomysłów na minutę, bo jesteś podekscytowany nowym projektem. Natomiast wierz mi, po pewnym czasie zaplanowanie kilku bądź kilkunastu odcinków videobloga czy ustalenie tematyki nadchodzących artykułów, może być kłopotliwe. Na szczęście jest Żywy Content. Dzisiaj zaproponuję wam kilka sposobów na to, skąd czerpać te pomysły do dzieła.

 

Przygotuj z wyprzedzeniem listę tematów

 

Internet każdego dnia jest zalewany morzem treści. Część tego contentu ma pewną wartość, część nie. Niektóre artykuły są dobrze napisane, inne niekoniecznie. To, co nas interesuje, to fakt, że w tym morzu treści jest masa pomysłów, którymi możemy się inspirować. Ale po kolei. Przede wszystkim powinieneś zawczasu przygotować listę tematów, które chcesz poruszać. To pozwoli ci systematycznie realizować założony plan. Unikniesz nerwów i tej całej gorączki, która towarzyszy poszukiwaniu pomysłów na już, na wczoraj. Tak że poświęć trochę czasu, przygotuj listę tematów i działaj spokojnie, bo te nerwy są naprawdę niepotrzebne.

 

Ile takich tematów? To już zależy od tego, jak często chcesz publikować. Według mnie tematy, które pokryją 2 miesiące, to jest takie minimum. Dla przykładu, jeśli chodzi o Żywy Content, to mam zaplanowane kolejnych 20 odcinków i to po prostu pozwala mi działać bez nerwów, bez niepotrzebnej presji. Tak że gorąco ci polecam listę tematów, przygotowaną znacznie wcześniej. 

 

Rób notatki

 

Kolejny sposób to notatki. Może to brzmi śmiesznie, ale naprawdę to jest bardzo pomocne. Pomysły mogą wpaść do głowy wszędzie, w najmniej oczekiwanym momencie: w urzędzie, na spacerze, w restauracji. Notuj je! Wystarczą słowa klucze, jakieś hasła, które później skojarzysz z konkretną tematyką – to już kwestia indywidualna. Natomiast najgorsza opcja to taka, kiedy wiesz, że miałeś świetny pomysł, ale wyleciał ci z głowy i nie możesz go sobie przypomnieć. Więc notuj, notuj i jeszcze raz notuj.

 

Kontroluj, co publikuje konkurencja

 

Skup się też na swojej konkurencji. Tutaj znowu wracamy do tego tematu, ale skoro może być pomocny, to czemu nie? Sprawdzaj content produkowany przez twoją konkurencję na bieżąco. Inspiruj się, podpatrując, ale nigdy nie kopiuj – o tym już rozmawialiśmy w poprzednim odcinku. Jeśli na przykład konkurencyjna firma wrzuca artykuł na ciekawy temat, ugryź go z innej strony. Przedstaw własną perspektywę. Nie ma nic złego w tym, że czyjeś działania cię inspirują, natomiast zawsze musisz dać coś od siebie – ulepszyć ten content, dać jeszcze większą wartość dla odbiorców.

 

Śledź nowinki branżowe

 

Bądź też na bieżąco znaj swoją branżą. To jest bardzo ważne, żeby śledzić wszystkie branżowe portale, gazety, oglądać programy związane z tym, co robisz. Możesz wtedy podłapać nowości, prezentować je swoim klientom. Napisz o nowej technologii. Jeśli to jest twoja dziedzina, opowiedz w krótkim materiale video o nowej palecie cieni do powiek, jeżeli działasz np. w branży beauty i tak dalej. Jeśli jesteś na bieżąco, wiesz, co się dzieje, to zawsze znajdziesz coś, o czym warto opowiedzieć.

 

Monitoruj zainteresowania grupy docelowej

 

Grupa docelowa. Sprawdź, o czym rozmawiają ludzie, do których kierujesz swoje produkty czy swoje usługi. To jest naprawdę bardzo ważne i to jest tak naprawdę kopalnia pomysłów, więc korzystaj z tego. Jak to zrobić? Tutaj przydatne będą media społecznościowe. Śledź popularne fanpage, odwiedzaj grupy dedykowane konkretnym zagadnieniom i po prostu obserwuj, o czym ludzie rozmawiają, o co pytają, co budzi ich wątpliwości? Wyłapiesz w ten sposób pomysły na naprawdę angażujący content.

 

Przerwa na reklamę – dobry copywriter dla Twojej firmy 

 

Szukasz dobrych copywriterów, którzy przygotują dla Ciebie wysokiej jakości treści? Zależy Ci na kreatywności, ale też sprawnej obsłudze i jasnych warunkach? Doskonale trafiłeś. Zadzwoń lub napisz, a Napisani.pl stworzą dla Ciebie teksty, które pokochają Twoi odbiorcy. Zapraszamy.

 

👉 dobrze@napisani lub 698-034-875

 

 

Sprawdź też, o co pytali w ostatnim czasie twoi klienci, czy to poprzez social media, czy mailowo, telefonicznie – to już bez różnicy, to naprawdę nie ma znaczenia. Natomiast jeśli jedna osoba o coś pyta, możesz założyć, że więcej osób interesuje się tym tematem, tylko z jakichś względów po prostu o to nie zapytały. Dajmy odpowiedź. Warto słuchać swoich klientów naprawdę na każdym kroku. Myślę, że to jest oczywiste.

 

W content marketingu to, co również możesz zrobić, to wykorzystać narzędzia takie jak Google Trends czy AnswerThePublic. Możesz sprawdzić podpowiedzi w wyszukiwarce. Dowiesz się w ten sposób, co jest na czasie, o co pytają internauci. To jest naprawdę prosty sposób na to, żeby przeanalizować ich zapytania i wykorzystać do własnych celów. To są proste strony. Naprawdę nie one nie wymagają żadnych większych umiejętności, więc myślę, że ze spokojem sobie z nimi poradzisz, a możesz znaleźć tam fajny pomysły na ciekawy content dla Twojej firmy, dla swojej działalności.

 

Opisuj swoje doświadczenia

 

Zawsze możesz też pisać o sobie, o swoich przemyśleniach w kontekście branży. Możesz zrecenzować jakiś produkt, opowiedzieć swoją historię zawodową. Tutaj też jest sporo możliwości, natomiast musisz wybrać te, które pasują do tego, jak komunikujesz się ze swoimi odbiorcami. No i oczywiście musisz też się zastanowić, czy chcesz się tak odsłonić przed nimi. Bo jeżeli będziesz opowiadał o sobie, o swojej drodze zawodowej, no to w jakimś stopniu odkrywasz się przed nimi. Nie każdy chce to zrobić. To też trzeba uszanować. To też jest zrozumiałe, tak że przemyśl to, zastanów się.

 

Recykling treści

 

Na koniec zostawiłem recykling treści. To sposób na takie maksymalne wykorzystanie stworzonego do tej pory contentu, ale o nim opowiem w kolejnym odcinku. To jest szerszy temat, po prostu zasługuje na to, żeby dokładnie o nim opowiedzieć, żeby dokładnie przedstawić to, czym ten recykling treści jest, jakie korzyści może nam przynieść i jak wykorzystać go w naszej firmie, w naszej działalności.

 

Podsumowanie

 

Myślę, że te sposoby przedstawione tutaj przydadzą się każdemu i pozwolą generować fajny, ciekawy, angażujący content. Ja sam wiem, że taka blokada może być bardzo męcząca, ale spokojnie – przy odrobinie wysiłku jest do pokonania. Trzymam za to kciuki.

 

Moi drodzy, to tyle. Powinienem polecić wam jakąś książkę i mógłbym to zrobić. Mógłbym polecić jedną z setek książek o kreatywności, o tym, jak o nią dbać, dlaczego jest taka ważna. Natomiast nie do końca jestem fanem tego typu pozycji, dlatego to, co wam polecę, to po prostu czytanie. Czytanie jako takie. Książki pobudzają nasz mózg do działania, poszerzają horyzonty, pozwalają na poznanie nowych perspektyw, nowych historii, a stąd tylko krok do całej masy pomysłów. Tak że czytajcie, czytajcie i jeszcze raz czytajcie!

 

Myślę, że przedstawione sposoby na generowanie pomysłów przydadzą się każdemu. My słyszymy się za tydzień. Jak już wspomniałem, opowiemy sobie o recyklingu treści, tak że serdecznie zapraszam, to bardzo ważny temat. Wpadajcie też na fb.com/zywycontent. Będzie mi bardzo miło. Udanego tygodnia, do usłyszenia, cześć.

 

Zapraszam też do kontaktu – piszcie dobrze@napisani.pl 

Do góry
[borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

GENERAL INQUIRIES
borgholm@qodeinteractive.com

SOCIAL MEDIA