Żarówka rozświetlająca ciemność.

Światło w tekstach, czyli o tym, jak powinien wyglądać Twój artykuł

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia, że jedne artykuły są chętnie czytane, a inne omijane przez odbiorców? Oczywiście – to, jak zostały napisane. Jednak nie tylko. Liczy się także ich wygląd, a ten w dużym stopniu zależy od jednej rzeczy, od ŚWIATŁA.

 

Ten artykuł nie będzie długi, bo samo zagadnienie da się prosto opisać i w kilku zdaniach wyjaśnić, na co powinieneś zwracać uwagę, pisząc oraz formatując swoje teksty. To kwestia kilku zasad, dzięki którym Twoje artykuły będą dużo łatwiejsze w odbiorze, a co za tym idzie, chętniej czytane. Poniżej znajdziesz je wszystkie.

 

Cztery zasady, które poprawią każdy artykuł

 

Pewnie słyszałeś już, że internauci nie czytają, a skanują publikacje online. Szukają wartościowych informacji i wręcz wydzierają je z tekstów. Musisz im w tym pomóc.

 

Jak to zrobić? 

 

Wpuszczając nieco ŚWIATŁA do swoich artykułów. 

 

1. Nigdy nie publikuj ściany tekstu. Zawsze podziel go na sekcje opatrzone śródtytułami. Akapity, które się w nich znajdą powinny mieć maksymalnie sześć linijek, ale mogą mieć też tylko dwie, gdy przekazujesz w nich coś ultra ważnego.

 

2. Pamiętaj też o wypunktowaniach. Przyciągają uwagę, dlatego dobrze umieścić w nich istotne informacje. Oczywiście nie przesadzaj, jeśli wrzucisz do tekstu kilka, czy kilkanaście oddzielnych wypunktować, to straci on na czytelności.

 

3. Jeśli piszesz artykuł, czy wpis blogowy, warto, abyś przygotował dobry lead, czyli kilkuzdaniowy wstęp najczęściej zawierający streszczenie tekstu i zachęcający do dalszej lektury. Możesz go wyboldować (pogrubić).

 

4. Jeśli już o boldowaniu mówimy, to postaraj się zaznaczyć w tekście kluczowe informacje. Możesz wyróżnić graficznie jedno lub kilka zdań, jak wolisz. Wszystko po to, aby czytelnik mógł szybko zorientować się, jakie informacje są kluczowe dla całego tekstu.

 

Światło – tylko i aż tyle

 

Jak widać, nie trzeba wiele, aby podnieść czytelność każdego tekstu. Przyswój powyższe zasady, a na pewno wkrótce zauważysz, że Twoje treści cieszą się wyraźnie większym zainteresowaniem. Na koniec, jeszcze jedno – zawsze pamiętaj, że piszesz dla kogoś. Twój czytelnik musi rozumieć, co chcesz mu przekazać i mieć do tego łatwy dostęp. Powodzenia.

 

A jeśli chcesz, aby ktoś przygotował wysokiej jakości treści dla Ciebie – daj znać. Chętnie pomożemy w stworzeniu wyjątkowo udanych artykułów, blogów i nie tylko.

 

Kliknij tutaj i skontaktuj się z nami.

Do góry
[borgholm_core_section_title tagline="oh hello you" title="Award-winning creative agency." subtitle="Delivering high-quality projects for international clients. Ask us about digital, branding and storytelling." line_break_positions="1" disable_title_break_words="no" special_style_positions="2" title_tag="span" subtitle_margin_top="29px" enable_text_custom_styles="yes" text_color="#000000" _element_width="initial"]

GENERAL INQUIRIES
borgholm@qodeinteractive.com

SOCIAL MEDIA